HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Er der nogen der erfaring med Haier
Turbo
Jeg skal inden for en uge købe en Varmepumpe og har været rundt og kigge. Jeg har set på en der hedder Haier og har en cop på 5,71 energi klasse A+
Håber nogen kan hjælpe da det er en ungle derude

Link.http://www.kovg.dk/haier/index.htm
 
Admin
Jeg vil tillade mig at være meget skeptisk med en cop værdi på 5.71.

Et godt råd køb en der der testet af teknologisk, du kan finde possitiv listen her på siden.

Panasonic har problemer med nogle af deres modeller for tiden.

Køb ikke for billigt, du vil ærge dig bagefter.
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
FleX-HeaT
Hvilke problemer har Panaconic med deres modeller ?
Hvorfor skal vi ikke tro på at Haier har en cop på 5,71 ?
vh Flex-heat
 
Admin
Hej FleX-HeaT

Panasonic havde nogle problemer kaldet H-16, disse problemer skulle ikke være i de nye modeller. H-16 er en fejlkode der bliver vist i display. når denne blev vist var der kompressor havari.

Det skal nævnes at panasonic ombyttedde de udedele med h-16 fejl

Jeg stiller mig tvivlende over for en cop værdi på 5.71
men også jeg kan blive klogere, så jeg vil da gerne henvises til en evt test af denne haier Wink
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
FleX-HeaT
Generalt savner jeg en uvilig test af varmepumper!

Mig bekendt er de data som teknologisk oplyser om varmepumpen fra producenten.

Teknologisk har kun systemgodkendt anlæget, men ikke lavet test af om anlægene har en COP som lovet.
Dertil kommmer at der ikke er en entydig difinition på COP beregingen.

FleX-HeaT




 
hvac
De findes Svenske test, men man afventer netop nu nye test's
 
clauswobbe
Admin, du skriver at man skal passe på med at købe "for billigt". Det lyder lidt som min kone :-) Du mener sikkert, at man skal passe på at købe en for ringe kvalitet, ikke?
Hvilke parametre mener du man bør være på vagt overfor?
Jeg er med på at der ikke er nogen god standard for måling af COP, så man kan ikke helt bruge dette tal som en indikation af varmepumpes kvalitet.
 
hvac
Der er skam en EN norm for udmåling af COP, menøhh at vide hvad skidtet kan ved +7 gr er egentlig underordnet. De er alle gode. Selv kineserne. Men allerede ligeomkring 0 eller lidt under dør de første kinesere. Parallel importerede mærkevarer risikerer du også dør der og begynder at få bøvl med is.

Vil du have noget der kan yde noget ved minus koldt, er der nogle stykker af mærkevarerne der garanterer ydelser, selv med nogenlunde COP, helt ned til minus 20.

Køb ved nogen der er med i VPO ordningen og køb produkterer testet af teknologisk.

Alternativt køber du bare på trælasten eller på nettet. Så spare du (måske ) noget.

Iøvrigt har vi da flere gange afvist at reparere kinesere. De er simpelthen for ringe. Men også mærkevare kan være skidt. En parallelimporteret LG fra en nu hedengangen parallelimportør, isede totalt til, indtil lidt ombygning og et nyt printkort opdaterede den til Danske forhold. Elforbruget halverede man lige ved samme lejlighed, iflg mandens elmåler. Ærgeligt er det også når kunder der har handlet lidt rundt i Norden, bliver ladt i stikken ved leverandøren der har handlet med og garantien ikke var papiret værd. Kunderne står så frygtelig uforstående for at ikke nærmeste AUTORISEREDE forhandler står parat og selvfølgelig rykker ud og reparerer kvit og frit!

Mht til Haier har jeg det som med alle andre varer dernedefra fra kinakongens land. Ville jeg køre frem og tilbage til arbejde på en kinesisk motorcykel - nej. Vil jeg have en kinesisk varmepumpe i huset - nej.

 
hvac
Men ret beset PLEJER køle og varmepumpegrossisten at være seriøs. Dog er det med nogen undren at man handler via Skousen og ikke har et net af firmaer til montage og servicering. Ogæhhh det undrer mig at Skousen tør! Gad vide om de har glemt hvad det kostede dem sidst de handlede med kinesiske varmepumper (bare for nu lige at være fæl)!
 
hvac
[url]http://www.energimyndigheten.se/WEB/STEMFe01e.nsf/V_Media00/C12570D10037720FC12572A70029A3FC/$file/luft-luft_REVIDERAD_K4.pdf[/url] men her er faktisk en test blandt de mere seriøse

(link gjort aktiv) OWL
Redigeret af OWL d. 01-10-2007 17:50
 
Chopstick
Sidder her som ny i dette forum, og fyldes med lige dele fnysen, og lige dele falden ned af stolen. Positivliste. Fujitsu vs Panasonic, COP, Fup, bop, og hvilke useriøse forhandlere man bør undgå....

En flink mand fortalte mig, at COP ikke er COP... Eurovent sagde han, har en COP på en Panasonic model.... Panasonic i Skandinavien en helt anden... Nogen målte ved 100% ydelse, andre ved 50%......Ved sgu´helt ærligt ikke hvad jeg skal synes... Hvor god er pumpen når det er koldt etc.. Kæft der er meget at forholde sig til... Sidder bare og spekulerer over hvad jeg skal bruge en COP ved 50% drift til.... Hvis der er minus 10C udendørs... Lidt som at spørge Tom C om hvor langt hans racer Audi kører på literen ved bykørsel.... Fuldstændigt irrelevant...
 
Chopstick
Vil iøvrigt gerne høre lidt om Panasonics virkningsgrader ved lave udendørstemperaturer..... Feks. -5C og ved 100% last, da det er relevant i mine øjne.... Jeg skal jo rent faktisk bruge varme når det er koldtSmile Jeg har ikke kunnet finde disse tal nogen steder.. Ej heller fra andre producenter..
 
Peter fra Kinnan
Du kan kontakte Kinnan i Risskov og få mere at vide om virkningsgraderne ved forskellige temperaturer. Panasonic HE9 er blevet testet ved +7, +2, -7, -15 grader.
 
Sommerhuslars
Men Peter, hvorfor ikke lægge tallene frem? Hvis I vil have folk til at købe mærkevareprodukter, burde I også kunne dokumentere, at der er en grund til det! Jeg har selv smidt penge efter en Panasonic NE7 i sommerferien, og min basis har mest været sælgeren og den kendsgerning, at de, der har varmepumper, synes at være glade for dem - men det er da lidt tyndt. Men ud over "datablade" og glittede reklamer kniber det nu lidt med konkret information på menneskesprog!
 
pld
Og - for snart 117. gang fra min side - min erfaring med en billig og god kineser ( Appliance ) fortæller alt. I taler om problemer med tilisning - jeg har aldrig konstateret is, og anlægget har kørt siden primo november 2007. Kan kun varmt anbefale. Jeg har endda " modificeret " mit anlæg, så det har 11 graders funktion.
Venlig hilsen pld

AAC INVDESIGN 14000A-PCT ( APPLIANCE )
 
Sydkoel

Citer

pld skrev:
Og - for snart 117. gang fra min side - min erfaring med en billig og god kineser ( Appliance ) fortæller alt. I taler om problemer med tilisning - jeg har aldrig konstateret is, og anlægget har kørt siden primo november 2007. Kan kun varmt anbefale. Jeg har endda " modificeret " mit anlæg, så det har 11 graders funktion.


Og hvis du så er sikker på at de 11 grader er indenfor kompressorens indsatsområde, så er det da en fin ting, men der er som regel en grund til at producenterne sætter en nedre grænse !
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Rass
>Vil jeg have en kinesisk varmepumpe i huset - nej.

Er de ikke alle lavet i Kina ?
 
Sydkoel

Citer

Rass skrev:

Er de ikke alle lavet i Kina ?


Det ville være synd at sige. Daikin f.eks producerer i Japan, Belgien og Thailand.
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 9

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,237,957 Unikke besøg
XHTML CSS