HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Oliefyr
Ullum
Er der nogen der hørt noget om at man får 3000 kroner af kommunen ved skrådte sit olie fyr og får jordvarme ?

m.v.h..
Jesper
Wink
 
allankj1
Nej men du kan få 20.000 i tilskud gennem staten.

Se her:

http://www.skrotditoliefyr.dk/da-DK/Sider/Skrotditoliefyr.aspx

Mvh

Allan
Redigeret af Admin d. 09-04-2010 15:39
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
VFK
Udover tilskuddet fra Energistyrelsen på 20.000 kr. kan du få 20.000 mere fra Dong, hvis du benytter deres tilbud, der dog er omfattet af et par betingelser:
Det skal det være et Danfoss anlæg, og der skal benyttes en af der samarbejdspartnere - så priserne der tilbydes, er ofte mere end 20.000 kr. højere end de fleste andre seriøse leverandører!

Foruden disse ”tilskud” er muligt at få et mindre ”tilskud” fra en forsyningsvirksomhed (nok ikke kommunen).
Forsyningsselskaberne køber både store og små energibesparelser, du kan/bør prøve at kontakte nogle forskellige, da de ikke prissætter besparelserne ens – giver ikke samme betaling pr. sparet kWh.
Der forelægger standardtal fra Energistyrelsen ved de forskellige konverteringsmuligheder.

Jeg har lige søgt Esbjerg Forsyning A/S om tilskud til en Panasonnic luft/luft til mit sommerhus, og regner med at få omkring 600 kr..

Til et jordvarmeanlæg er beløbet fra ”Esbjerg” lige godt 4.000 kr., hvis kedlen er fra før 1977 og uden efterisolering.

NB. Du behøver ikke bruge det lokale forsyningsselskab.

http://www.esbjergforsyning.dk/varme/energibesparelser.html
http://www.fjernvarmefyn.dk/media(205,1030)/Varmepumpe.pdf

hilsen
VFK
 
icycellar
der er kommet nye "satser" mht. standardværdikatalog. før var satsen 20 øre pr. sparet kwh /ex moms .. satsen er pr. 1 april sats op til 25 øre ex moms. for sommerhuse er der to satser som hedder : med brændeovn 1600 kwh x ,025 = 400,- eller uden brændeovn 3000 kwh x 0,25 = 750,-

standardværdikataloget kan findes et eller andet sted under ens.dk.

og ja .. jeg arbejder dagligt i syd/sønderjylland og har flere gange søgt tilskud for folk helt ovre på lolland falster .. gennem Esbjerg kommune. Så det er ingen problemer.
kølemontør
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,270,908 Unikke besøg
XHTML CSS