HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe uden varmtvandsbeholder
MichaelW
Jeg overvejer at anskaffe en varmepumpe (Bosch). Men da vi i forvejen har en varmtvandsbeholder der hører delvis på solvarme, vil jeg høre om man kan købe en udedel og en buffertank (50-100 l)? Husets centralvarme består udelukkende af gulvvarme. VH MichaelW
 
hamselv
Det kan du, men varmepumpen vil være ked af at skulle lave varmtvand sammen med din solfangertank (med mindre den har overstørrelse spiral øverst). En almindelig soltank kan ikke aftage varmen fra varmepumpetanken.
 
icycellar
mmm tror tanken fra thermaV ville være oplagt her
kølemontør
 
MichaelW
Den varmtvandsbeholder vi har nu skal køre som den gør nu med solanlæg + elpatron, så varmepumpen skal ikke omkring denne. Jeg tænkte udelukkende på en buffertank så varmepumpen ikke skal køre hele tiden! Er det ikke sådan det fungere? Opvarmning af vandet til 45-55 grader og så tappe varmen derfra: tank + kredsløb før VP starter igen?

VH MichaelW
 
hamselv
Varmepumpen kan sagtens køre kun på buffer. Men hvad med om vinteren? Hvem laver brugsvandet der? Varmepumpen kan ikke ret godt lide små spiraler i VV beholdere. Muligvis ville en seriekobling med en kombibeholder være smartere. Evt. med mulighed for at overføre solvarme via øvre spiral til bufferen, sådan solfangeren kan hjælpe med opvarmning (hvis der er overskudsvarme). Det trick har jeg før lavet med en VELUX fanger (den har logikken). Med f. eks Batec's skal det fikses lidt anderledes.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,271,085 Unikke besøg
XHTML CSS