HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Lavere tempertur end. 16 grader
kim_ras
Hej,
Je der er jo lidt sjov problem jeg er løbet indi. Min far så at der var penge at spare for at go fra ren el-varme til en Varmepumpe.. Så han kørte i BauHaus og købte en PRO Klima YUCON 12000C til Sommerhuset.. Desvære uden at checke det hele. så nu her i vinter er der konstant 16 grader, da den ikke går længere ned på termostaten... det spare man jo ikke penge på.. ;-)

Nå men vi vil jo gerne ha den længere ned, helst en 5-6 grader. så jeg tænkte hvad hvis vi satte et timer ur eller en 220 Volt Termostat to strøm tilslutningen.. Kan det være et problem?

Andre ideer er mere end velkommen.

Mange Hilsner
Kim Rasmussen
 
Admin
Hej Kim_ras

Mange luft/luft varmepumper kan ikke sættes lavere end de 16 grader,Dog findes der modeller med en vinter indstilling så man kan køre ned til ca 10 grader.

At bruge et løst timer ur tror jeg ikke duer, varmepumpen har en høj start strøm og det ville hurtigt brænde af i kontakt flader.

Så skulle der evt bruges en 25 ampere kontaktor mellem dele.

Men husk det er ikke sikkert varmepumpen holder til det on/off på denne måde. Alt skal selvfølgelig laves af en Aut el installatør
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
kim_ras
Tak for det hurtige svar. Jeg er med på at der er en stor start strøm, kender du et andet trick til at styrre det?
Ved du noget om the specifikke pumpe?
Tror du at anlæget kan holde til at blive slukket 2-3 gange i døgnet?
På forhånd tak
Kim
 
poul larsen
Der er en grund til de 16 grader, ved temperatur under 16 grader er der ikke energi nok til afrimning, jeg har monteret rumtermstat på nogle så de kan gå under 16, men ved temperatur omkring 0 hvor varmepump skal afrime må termostat sættes på 16. Varmepump husker de sidste data hvis der er strømafbrydelse men kan ikke finde ud af afrimning, afrimning er ca. hver time efter behov og varmepumpe kører ikke mange min. hvis termostat står under 16 derfor bygger den is op i fordamper.
Det vil være bedre at bruge timeren i varmepumpe så husker den selv data, prøv med 2-3 timer i døgnet måske mere til den ønskede temp.
Husk ved temperatur under 15 vil der være fugt i huset.
De 16 grader med varmepump svarer ca. til 5 grader med elradiator
i kwh forbrug
mvh
poul larsen
 
kim_ras
Mange tak det har bestemt givet os en del at gå videre med.
Vi har ikke kunne få timeren til at gentage start stop cyklus. Men jeg vil prøve at læse manualen igen.
Men igen mange tak for dine svar
Kim
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,228,706 Unikke besøg
XHTML CSS