HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvordan gik denne vinter med luft/vand
axelk
Jeg står overfor at skifte det gamle oliefyr.
Tæt på at etablere jordvarme men mulige problemer med tilladelser grundet brønde.
Plan B så luft/vand evt med solvarme.
Hvordan er det gået denne vinter?? Det må da være den ultimative test på om anlgget fungerer.
Lige nu hælder jeg mest til DVI da jeg har fåt dem anbefalet af bekendt på teknologisk institut

Meget gerne indput omkring driften de rigtigt kolde dage - om hvilke anlæg i mener er toppen a poppen idag mv.
På forhånd tak

Axel Kjeldsen
 
hede
Jeg har en Danfoss luft/vand pumpe.
Den har fungeret fint denne vinter. Når udetemperaturen er mindre end ca. -7, kører den med en lille smule el tilskud, i denne vinter er det blevet til ca. 45 timer.
Der har i løbet af vinteren samlet sig en del is under udedelen, vandet fra afrimningen fryser jo i kulden.

Jan Hede
Danfoss DHPA 8
 
lu
Jeg har en ecoair 109, som også har kørt upåklageligt. den afrimer, som den skal, hvilket selvfølgelig giver en del is, som hede også skriver.
Det ser umiddelbart ud til at jeg holder mig omkring det beregnede forbrug, hvilket jeg har beskrevet i et par andre tråde her på siden.
Jeg bor i Nordjylland, hvor vi har haft konstant frost i over 2 måneder nu, hvilket har resulteret i beskedne 180 kwh på elpatronen til at give brugsvandet det sidste.
mvh
Lars
 
marc1
hej er der nogen,som ved hvor man kan finde princip diagrammer, for luft til vand varmepumper.er specialt intereseret i et med gulvvarme
 
hamselv
Stort set alle leverandører har forslag i deres manualer til tilkobling til forskellige varmebære systemer.
 
Leo_Jensen
Hej Hede og lu

Jeg er nysgerrig efter hvad COP er på en luft/vand i den ret strenge frost, vi har haft. Det er jo noget anderledes forhold end 7°C ude og 45°C fremløbstemperatur...

Har I data på det ?
 
hede
Nej, desværre, har jeg ingen data på COP.
Den har i vinter samlet kørt med EL-tilskud på 64 timer, og elleres op opført sig som sidste vinter.
Jan
Danfoss DHPA 8
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,333,951 Unikke besøg
XHTML CSS