HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Forslag til varmeanlæg.
Glubskeulv
Hej i forumet.
Min kæreste og jeg har for nyligt købt et 162 kvm. hus fra firserne. Det er fint isoleret, men har desværre ikke mulighed for naturgas eller fjernvarme, så her er kun el radiatorer og en brændeovn. Jeg har været på udkig efter forskellige muligheder, og har forhørt mig hos diverse firmaer. Jeg kunne godt tænke mig et v armeanlæg som sammen men oven kan sørge for opvarmning, og måske brugsvand hvis muligt. Jeg har forelsket mig i nilan vp 18 compact, men kan det varme nok? Jeg har talt med genvex, men de mener ikke at have et anlæg som kan varme nok. Jeg har fået et tilbud fra en installatør på 85000 for et alm. nilan vp 18, som jeg syntes er lige i overkanten,når man ser hvad han tager for selve aggregatet. Er der nogen mulighed for at finde ud af hvor indblæsning og udsugning skal være i de forskellige rum? Jeg kan sagtens selv installere, men det skal jo være gjort rigtigt. Jeg er ikke så vild efter jordvarme, da jeg jo så skal bryde gulvene op. Jeg håber at her er nogen som kan hjælpe det er jo en jungle derude.
 
Sydkoel
En Nilan VP18 kan ikke bruges til opvarmning. En Nilan VP18 bruger den varme du har i huset til at lave varmt brugsvand. Der findes en enkelt model af VP18 der kan lave gulvvarme, men det er med en el-stav.

Det du måske skal kigge efter er en varmepumpe med indedel til kanalmontering. Indedelen lægger du så på loftet og trækker ventilationsrør rundt i hele huset, men husk at alle rørene samt ndedelen skal isoleres rigtig godt.

85.000 lyder nu ikke så galt, anlægget koster mellem 35000 og 42000 + moms, heri kommer så alt rørmontering af ventilationsrør samt isolering af alle rørene.
Sydkøl A/S
C-anerkendelse - Medlem af VP-ordningen. Forhandler af DVI, Daikin, Sanyo, Panasonic og Duka.
 
Varmemesteren
Nilan udemærker sig med en modstrømsveksler, men skal kombineres med en større luft til vand pumpe for at opvarme huset. og så kunne man lige så godt gå hele vejen med et komplet kombi anlæg, der klarer det hele med en varmepumpe.
 
Joachim Gyldner
Nilan laver et Compact P anlæg som både laver aktiv/passiv varmegenvending, brusvand kombineret med en luft vend eller jordvarmepumpe..
Redigeret af Joachim Gyldner d. 15-05-2011 19:08
Joachim Güldner. Uddannet køletekniker
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,198,161 Unikke besøg
XHTML CSS