HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hva denne billige pumpe AW24 eller AW12
Ladekjaer
Hvad er der galt med denne billige model ???? hvorfor er der så stor prisforskel syns de priser jeg kan finde ligger samlet op på omkring 60000-90000 og denne koster kun 26000.....

Jeg er ny har læst på forummet og stiller derfor dette spørgsmål...

Jeg skal opvarme et hus fra 1931 på 135 og brænde ovn. i dag er der el varme

Håber der er nogle der vil komme med nogle input der kan guide mig i den rigtige retning.
 
allankj1
Mener helt klart at denne skal anses som et supplement til anden vandbåren varmekilde (altså olie eller gasfyr). Og ikke som en egentlig hovedvarme kilde til dit hus.

Allan


IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Ladekjaer
Hej Allan

Hvorfor ikke som en egentlig varmekilde ??? flere på sitet der bruger luft til vand anlægget som primær varmekilde.

Er det for dårlig kvalitet eller kan et luft til vand anlæg ikke bruges som egentlig varmekilde ud over en supplement ?????
 
allankj1
Ved det heller ikke men måske tvivlsomt om den er stor nok til dit hus. For mig ser det ud som om den har maks varmekapacitet på 5,2 kw og spørgsmålet er om det er nok til dit hus.

Hvad bruger du af el og brænde om året pt?? Så kan vi forsøge at regne lidt på det hvis du give mig disse oplysningen.

Noget andet er om det er et mærke der også kan køre i frostvejr? Vi har i år oplevet nætter i jylland med minus 14 grader og her skal varmepumpen være beregnet til dette klima for ellers vil den fryse til i udedelen og ikke kunne lave varme til dig. Muligt den er god nok ned til 5 grader varme men hvad så når vi når længere ned?? Det ville da være ærgeligt at så med det anlæg som stopper når det bliver minus 3 grader og det er der man skal bruge mere varme i forhold til + 5 grader.

Der er måske en årsag til at IVT og DVI's pumper er dyrer. Måske det er fordi de kan gå ned til minus 20 grader og stadig lave varme til dig.

Noget andet er hvad med konsulent assistance når anlægget er oppe og køre ? Kan netsalg bistå med dette??

Som sagt jeg ved det ikke men der er mange ting at undersøge på dette punkt.

Mvh

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Ladekjaer
Hej Allan

Den store model kan give en varme effekt på 9 kw altså AW 24. Det burde efter min ringe viden være ok til mit hus.

Huset er et jeg lige har købt og ved kun at ham der har boet der før har brugt 7400 kwh om året, men nok fyret en del i brænde ovnen kunne jeg forestille mig med den lave kwh forbrug.

Ja der står ikke noget om den er lavet til det norlige klima, altså om den kan klare de temperature og forhold vi har i Danmark. Det er skidt, men vil lige prøve og skrive til dem.

Hva vil du tror prisen for en ok pumpe vil løbe op i ca????

Dennis
 
Ladekjaer
[quote]Ladekjaer skrev:
Hej Allan

Den store model kan give en varme effekt på 9 kw altså AW 24. Det burde efter min ringe viden være ok til mit hus.

Huset er et jeg lige har købt og ved kun at ham der har boet der før har brugt 7400 kwh om året, men nok fyret en del i brænde ovnen kunne jeg forestille mig med den lave kwh forbrug.

Har lige væet inde og kigge nærmere på den og der står i deres papirer at den kan gå ned til minus 15 grader.
http://www.elvvs.dk/pdffiles/articles/aw-24.pdf

Hva vil i tro at prisen for en ok pumpe vil løbe op i ca??

Dennis
 
allankj1
Jamen en vølund 2025 + en vvb 300 kunne måske være en ide. Skal det være med radiator så buffer på.

Pris 45.505 + 28.125. Er du gør det selv kan du måske spare en del ved køb i sverige men så uden så meget konsulent assistance.

Allan
IVT HT 6+ + VBX-modul. 167 m2 hus med gulvvarme. Ibrugtaget i april 2008. Temperatur i huset cirka 23,5 - 24 grader. Årsforbrug cirka 4.200 kwh. Er superglad for min IVT. Nu med et 8,55 kw solcelleanlæg på taget leveret af Scandinavian Solar Systems ApS.
 
Ladekjaer
Den pumpe har jeg også læst en del godt om.

Men 45000+28000+mont. hmm lidt mere end hvad budget kan holde er jeg bange for. Ingen tvivl om det er den bedste løsning.... ikke nemt at være ung og ny begynder Wink

Tror jeg vil lede videre og se om der findes gode alternativer til de dyrere modeller. Noget alle 40000 med varmvandsbeholder og klar til at køre på gulvvarmen + et par enkelte radiatorer.

Takker og bukker for hjælpen.

Vis noget kender nogle spændende emner vil jeg meget gerne høre fra jer
 
kla
MMM jeg ved at METRO THERM sælger luft vand gennem grossist, så hvis du har forbindelser gennem VVS kunne det måske være en ide.
 
Ladekjaer
hej lyder spændene. arbejder selv som elektriker og vi er i samme hus som et vvs firma så kunne være en meget god ide.

kunne være jeg skulle høre om de kunne finde nogle priser til mig.
 
Admin

Citer

MMM jeg ved at METRO THERM sælger luft vand gennem grossist, så hvis du har forbindelser gennem VVS kunne det måske være en ide.


Bosch og Danfoss sælger også gennem grossist
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
poul larsen
Hvis i vil vide mere om AW12 kan i gå ind på :
Varmepumpsforum.com
Varmepumper och installationsfråger
Luft/vatten-varmepumper
Energicenterpumpen officiell tråd
der kan i læse om Kinapumper og deres problemer

MVH
Poul Larsen
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 7

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,275,755 Unikke besøg
XHTML CSS