HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
DANMARKSPUMPEN PLV 11- nogen erfaringer ?
trolderik
Nogen der har erfaringer med ovennævnte VP - De lover jo meget grønne skove - men det gør alle de andre producenter også - så er der lige spg. omkring positivlisten - hvor jeg ikke kan finde deres pumpe - til trods for nogen installatører siger den er med - trænger jeg til briller ?

Gode råd modtages med kyshånd i henhold til denne pumpe - jeg er klar over, at hvis man blot siger den er god nok gange - så ender den temmelig sikkert med at være det (reklamer)

MVH
Claus
 
Admin
Hej Trolderik

Umiddelbart kan jeg ikke denne varmepumpe på listen hos energistyrrelsen.

nyeste liste kan altid ses på [url]http://www.ens.dk[/url]
Ejer af Heatpump.dk
Super Administrator
Bestået VPO eksamen
Ansat i branchen
KMO medlem
Autoriseret køl
 
bris
Har haft en siden april 09.
Fungerer egentligt ok, men er ikke særlig avanceret, og er derfor lidt spændt på at se mit nye elforbrug når den har 1 års jubilæum.
Fungerer stadig fint ved -12gr.
 
hamselv
Dejligt at høre.

Og du har ret. Det er åndsvagt man ikke har indbygget logik i varmepumpen til differencieret temperatur. Altså varmtvandslogik.

Det havde fandeme været simpelt. Udgang til en trevejsventil, en følerindgang mere. Et sætpunkt. ...og så en lille smule programdel. Dumt af Panasonic. Hvis denne lille ting havde været integreret havde man haft et helstøbt produkt. Nu har man noget sådan lidt utilstrækkeligt, idet man er ladt tilbage med enten ikke at udnytte den flydende kondensering til fulde og køre på firsermaner, eller at lade en elpatron toppe brugsvandet op. Og når man så ved hvor nemt programmering lader sig gøre, er det fjoget det mangler.

Har du en fornemmelse af ydelsen ved -12°. Kender fætteren (luft/luft), men har dem vi vist mest kørende til køl.

Den største af storebrødrene har jeg tre af samme sted (Big Rac'erne). Og de er dæleme hidsige når de kører varme. Mener vi snakker 18 kW/stk ved + 7°.
 
hamselv
.....ellers skal man jo fuske det selv ved at bedrage nogle følere. Men det forekommer mig dumt at man skal til at genopfinde tingene selv.

Men det er noget med at beholderen er forberedt til sol. Er din også det, eller er det kun de nye? Så kan vi undskylde det lidt idet behovet for differencieret temperatur bliver lidt mindre.
 
trolderik
[klip]
...... Det er åndsvagt man ikke har indbygget logik i varmepumpen til differencieret temperatur. Altså varmtvandslogik.
Hvis denne lille ting havde været integreret havde man haft et helstøbt produkt. Nu har man noget sådan lidt utilstrækkeligt ....
[klip]

Hmmm .. nu bliver jeg nysgerrig/interesseret. Jeg er ikke fanatiker - men hvis den ikke skulle hedde panasonik ... hvad skulle den så hedde hvis den skulle have den slags logik indbygget ???
 
hamselv
Du får ikke nogen der kan i den prisklasse. Panasonic'en er en rigtig god pumpe til prisen.

Men som skør nørd, vil man gerne have det hele med. Og jeg havde foretrukket VV funktionen var integreret og mulig. Altså differencieret fremløb. Desværre har man vægtet det enkle højere.
 
trolderik

Citer

hamselv skrev:
Du får ikke nogen der kan i den prisklasse. Panasonic'en er en rigtig god pumpe til prisen.

Men som skør nørd, vil man gerne have det hele med. Og jeg havde foretrukket VV funktionen var integreret og mulig. Altså differencieret fremløb. Desværre har man vægtet det enkle højere.


Æv ... jeg er kun "nørd-wan-a-bee" - og jo mere jeg læser jo mere bliver jeg klar over jeg ikke ved !!
Med risiko for at starte en "religionskrig" kunne jeg frygtelig godt tænke mig nogle navne på anlæg der har VV-funktionen og anlæg der er i god kvalitet (der er alle - hvis jeg spørger sælgerne!) - Prisen skal jeg nok klarer - om ikke andet, må jeg i banken med konens netstrømper over hovedet Grin
 
poul larsen
Hej
I kan søge på LG Therma V den kan skifte temperatur
den kører ok

 
hamselv
Hej Poul...
Men hvem er den officielle importør idag, ved du det? Brochuren ser da interessant ud, men jeg vil gerne vide lidt om hvem der yder support og reservedele?
Redigeret af hamselv d. 07-01-2010 17:23
 
poul larsen
Det er Comfort Electronics
9KW er 220V, fra 12 og op kommer de i 380V så de fleste husstande har Amp nok, har lige været på kusus i ThermaV og det var positivt

 
trolderik
Efter møje og meget lang ventetid kom jeg igennem til LG - en engelsktalende supporter der sad i Sweden - jeg ville finde en montør og få et tilbud - det tog lidt tid - skulle lige igennem en laaang "tryk 1" hvis du vil ... "tryk 2" hvis du vil ... tør næsten ikke tænke på hvis jeg skulle have haft support !!

Jeg fik dog fat i en montør og han vil kigge forbi imorgen - Super hurtigt Smile

Men så kommer det næste spg. .... findes der virkelig ikke andre mærker med logisk varmestyring ???
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,272,606 Unikke besøg
XHTML CSS