HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hjælp til bosch EHP 6 AW
Rosenlund
Hej

Jeg har brug for hjælp til mit bosch luft/vand anlæg.

Problemet er jeg syntes anlægget producere varmt vand hele tiden, den stopper ved 51 grader og i løbet af 5-10 min er den under 49 og begynder at varme vand igen sådan forsætter den hele dagen.

Varmt vand start indstillet til 49 grader
varmt vand stop indstillet til 54 grader

Hvor lang tid er normalt inden den skal begynde at varme vand igen.
Jeg syntes bare selv det virke som om den smider varmen meget hurtigt.

Håber nogle kan hjælpe.
Redigeret af Rosenlund d. 31-10-2009 16:27
 
hamselv
Har du cirkulation på det varme vand? Det lyder det som om. Det koster et eller andet. Har du en vandhane der løber?

Hvilken beholderunit har du?

...iøvrigt kunne du sagtens anvende en lavere start-temperatur!
 
ah
Jeg har fået installeret en Optima 900 IVT. De første par dage havde jeg det samme problem. Den producerede kun varmt vand, som hurtigt blev kold. Lige pludselig fungerede den normalt, producerede radiatorvand og kun en til to gange om dagen producerede den varmt vand. Jeg tror at det har været en ventil eller lignende der har "hængt", men jeg ved det ikke
 
allanklinck
Det lyder som om det er din skifteventil den er gal med. Dvs. ventilen der skifter når der laves varmt brugsvand og vame til dine gulve eller radiatorer. Den lukker ikke helt til og derfor kommer noget af det vand der er i kappen rundt om din varmevandsbeholder med over i din gulvvarme- / radiatorkreds. Vandet i kappen er det vand som varmepumpen varmer på når den laver varmt brugsvand. Dette vand i kappen bliver pt. hele tiden kølet af dit returvand fra gulvvarme- / radiatorkredsen og derfor falder vandet i varmevandsbeholderen meget hurtigt og så starter den igen på at lave varmt vand.

Har lige haft samme problem.

Prøv at mærke på dit fremløbsrøret til din gulvvarme / radiator og mærk om ikke det er meget varmt. Hvis du har gulvvarme skal du være obs på at det ikke er smart at du får så varmt vand ud i dine gulve. Hvis du har gulvvarme ville jeg inden jeg går i seng i aften skrue ned for alle telestater i alle rum i huset således at der ikke ledes mere varmt vand ind i gulvene. Når du så står op i morgen så skru op for rummene igen i 5-6 timer og skru så ned for telestaterne igen. Gentag igen 5 -6 timer inden du skal i seng. Så får du varmt vand ud i gulvene i 5 - 6 timer ad gangen og så burde der være varmt nok i huset. Altså hvis det er nogenlunde isoleret. Og så må du ringe et reperatør på mandag.

Mvh

Allan
 
Rosenlund
fremløb temp. har ligget for højt i et stykke tid. og jeg har haft en del problemer med alarm på højtrykspressostat udløst, det er så løst nu hvor vvs manden skiftede begge 3-vejs ventiler, men nu laver anlægget bare varmt vand hele tiden men anlægget har stadig tildens til for høj fremløbs temp.
Der heldigvis stadig garanti på anlægget så jeg må ringe mandag og få ham ud og skifte blandeventilen.

Jeg kan lige nævne jeg ikke har været så heldig med mit anlæg fik også skiftet ekspansions ventil på køle kredsen i foråret da jeg havde alarm hele tiden på lavtryks pressostat udløst.
Det nok bare en mandags model.....
Redigeret af Rosenlund d. 01-11-2009 09:18
 
allanklinck
Hmmmm ja det lyder sådan. Har også haft alarm på lavtryks pressostat men i den forbindelse fik jeg skiftet et printkort og så var den fikset.

Men irriterende når det ikke bare kører.

Mvh

Allan
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 6

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,295
Nyeste bruger: JonasL
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,242,769 Unikke besøg
XHTML CSS