HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Priser på luft/vand
Michael0610
Hej hvorfor er det så svært at finde priser på luft/vand-anlæg?Sad De må da kunne give priser på anlægene excl. montering så man kan sammenligne priser og ydelse/kvalitet. Har i nogle sider med diverse priser?
På forhånd tak.

Mvh
Michael
 
Michael0610
Ok jeg omformulerer lige mit spørgsmål: Vil nogle herinde fortælle hvilket l/V pumpe i har købt, prisen KUN på L/V pumpen og ikke instalationen, gerne kw ydelse og Cop. Gode og mindre gode l/V pumper?
Mange tak.

mvh
Michael
 
ultimatevp
Hej, det er svært at finde priser på luft/vand her i DK. Er det noget du selv vil installere? Så hold dig til de anlæg, hvor varmeveksler sidder i udedelen, hvor kølegassen er påfyldt hele anlægget, i stedet for at eksperimentere med selv at samle rørene til kølegassen. Du skal jo alligevel have en kølemontør til at samle,vacumsuge anlægget og evt. efterfylde, hvis du vælger et splitanlæg. Jeg kender tre anlæg, hvor det hele sidder i udedelen og hvor det ikke er nødvendig med kølemontør og det er Vølund figther 2020, IVT Optima og CTC Eco Air. Der findes sikkert flere. Prøv at søge på luft/vand i SE, hvor du kan søge på Nibe figther 2020, CTC Eco Air og Bosch EHP AW. Det er meget nemmere at finde priser på nettet i SE. Læg så et par tusind på til fragten, så finder du den pris man burde kunne købe dem til i DK.
 
Michael0610
Nej jeg vil ikke selv instalere men blot have nogle priser på diverse varmepumper så jeg kan sammenligne pris/ydelse/kvalitet.
MEN der er åbenbart ingen i dette forum der har købt en luft/vand varmepumpe som ved hvad den har kostet???????Sad

Jeg er blevet tilbudt en L/V i Danmark til 15000 kr. Ja en IVT/Danfoss ell. lignende er bedre, men når jeg idag kun bruger ca. 800-900 liter olie er det jo ligegyldigt om pumpen har en COP på 2,8 eller 3,1. Deres priser starter jo ved 30000 kr. og opefter.
PRISER????? PLEASEWink

Mvh
Michael
 
PeterKunz
Jeg har hørt om én, der skulle give 65.000 kroner for en ivt optima 900 med 290 a/w. Altså et komplet L/V-anlæg, men uden installation og vvs-dele.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Carl Erik
Jeg har givet 46.000 kr for min L/V varmepumpe incl moms og excl montering. Se nærmere beskrivelse på www.jensensservice.dk.
vh
Carl Erik
 
PeterKunz
Det skal lige siges, at et en Optima med 290 a/w indeholder færdiginstalleret varme- og varmtvandssystem, med ekspansion, sikkerhedsventiler, cirkulationspumper, elektronisk styring osv.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Michael0610
Tak for svarene, jeg har solvarme med 250 L beholder så det drejer sig om en pumpe udelukkende til radiatorvarme, dem har jeg set til omkring 20000 kr incl moms. Kvaliteten er jeg ved at undersøge.
Tror selvfølgelig ikke at en pumpe til halv pris er lige så god, men med mit lille olieforbrug er det svært at forrente 40000 kr med en besparelse på 3-400 kr pr måned.
 
ultimatevp
Hej!
Til at erstatte et olieforbrug på ca. 800 ltr. vil der gå lang tid inden et luft/vand anlæg er tjent hjem, og det er også svært at finde et anlæg der matcher 800 ltr. Du skal dog regne med uanset hvor billig et anlæg du finder, så er monteringsudgifterne jo de samme som på et dyrere anlæg, da du jo ikke regner med selv at montere, eller har du nogen forbindelser der vil montere uden beregning( familie, venner eller gode bekendte)?? Du har ret i at det er svært at finde priser på varmepumper i DK. Vølund er den eneste VP jeg har set en prisliste på. Er du ude efter en billig LVP så prøv at søge på WWW. Andes. dk, hvor du finder discountpriser. Kvaliteten ved jeg ikke noget om, men de har i øjeblikket en lille LVP på tilbud til 12.995, og ovenikøbet en inverter model og i den størrelse som du vil kunne bruge.
 
Michael0610
12000, det er godt nok billigtShock men det tør jeg nok ikke. Fandt en Bosch EHP AW 8 i Sverige til 34623 Svenske pesetas= ca. 27500 dk.
Nogle der har denne, eller er der andre end denne i kan anbefale, den må godt være bedre men ikke dyrere.Grin
 
ultimatevp
Hej Michael! Du får sikkert ikke noget der er bedre end Bosch EHP8AW.
Kan jeg få adressen?? Jeg spekulerer selv i en Bosch. Min skal dog modsvare ca. 3000 ltr. olie, og det kan en EHP 8 AW, hvorfor jeg synes du skyder gråspurve med kanoner, hvis du køber den. Den virker meget stor til at erstatte 800 ltr. olie. Venligst giv mig adressen.
MVH. Mogens
 
Michael0610
Hov, det var også en 6'er jeg havde kik på, her er linket:

http://vvsgds.jetshop.se/
 
ultimatevp

Hej Michael!
Tak for det. Lyder interesant.Det er helt ovre i Stockholm. Har du planer om at hente selv??Husk at få en passende styring med.Rego 800 eller lignende. Hører gerne om du køber en sådan. Er vistnok samme maskine som IVT Optima 600.
MVH. Mogens
 
Michael0610
Hej Mogens
Jeg vil tale med nogle Danske firmaer vedr. priser, jeg vil helst have et Dansk firma til at levere og instalerer. Der kan blive en del bøvl hvis jeg henter et i Sverige og ikke kan få det op og køre ordentligt.
Er der ikke styring i Bosch´en? Hvad koster sådan en?
 
PeterKunz
Hej Michael

Du skal have en indedel á la [url]http://vvsgds.jetshop.se/ShowProduct.aspx?ProdID=238&cat=209[/url]. Den indeholder et komplet varmesystem: vamrtvandsbeholder, sikkerhedsaggregat, ekspansionsbeholder, vekselventil OG styring.
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
Michael0610
Hej Peter

Jeg skal vel kun have en styring, jeg har solvarme med 250 liter´s beholder? Kan de fleste anlæg styres med en standart rumtermostat?
 
PeterKunz
Nej, en styring til en varmepumpe er en ret avanceret ting. Den måler følgende temperaturer: gas, varme frem, varme retur, fremløb, ude, luft, varmtvand og evt. inde. Disse tal beregnes i computeren og derefter bestemmes varmepumpe start og stop. Styringen beregner også, hvor længe der har været produceret for meget eller for lidt varme, samt holder øje med om udetemp pludselig falder hurtig, sådan at ekstra varme skal laves.

Solvarmebeholdere er desværre ikke optimale til varmepumper, da de har snegl som varmeveksler, og en snegl er lidt for langsom til at udveksle varmen i forhold til varmepumpens varmtvandsproduktion. En kappebeholder er at foretrække.

Men du kan faktisk godt købe en løs styring, hvis du vil bruge din solvarmebeholder.

Hvilken solvarmebeholder har du? Ved du om centralvarmesneglen er i kobber eller jern?
IVT-X15, pr. 06/04-2007, 10m2 solvarme, Husdata. 700 m slange, 235m2 renoveret hus fra 1880. Radiatorer. Årscop (alt medregnet) pr 1.12.08: 3,7.
 
ultimatevp
Hej Michael!
Endelig kom fagfolkene på banen. Det er altid rart når ekspertisen kommenterer og kommer med gode råd. Din status er at du skal erstatte 800 ltr olie med andet varme system. Du har åbenbart oliefyr og kedel. Hvordan kan du varme en bolig op med bare 800 ltr.??? Dit varmtvandsbehov klares med solvarmeanlæg med 250 ltrs. varmtvandstank. Du har radiator eller har du gulvvarme? En Bosch EHP6AW kræver vandmængde på minimum 150 ltr (gerne mere) at arbejde med, så derfor sælger man til Bosch en modultank med vvbeholder cirkupumpe, avanceret styring og chuntventil til en pris af ca. 25-30.000 kr. Styringen kan vistnok købes løs og hedder Rego 800, pris ca 8-10.000 kr, og så er det endnu ikke monteret. Lur mig om ikke Varmepumpen med styring kommer i en pris på 40-45.000 kr og med montering (her må fagfolkene gerne dementere) kommer anlægget monteret og færdig på en pris af ca. 6o-70.000 kr og det under forudsætning af at du har tankvolumen nok. Din solvarmetank vil jeg stille spørgsmål ved , den er ikke egnet til at blive opvarmet med LVP også. Jeg går ud fra at den kun er til forbrugsvand.
Fortæl os lidt om dit nuværende varmesyatem. En frekvensstyret lille LVP ville kunne kobles direkte til dit varmesystem uden en stor arbejdstank. Der er ikke økonomi i at erstatte 800 ltr. olie med et stort varmepumpeanlæg.
MVH. Mogens
 
Michael0610
Hej, vi har et 1½ plans hus på 175m2 med radiatorer og gulvarme på det ene toilet. Vi har brændeovn og har brugt for ca. 1500 kroner træbriketter om året ud over olien. Oliefyret er fra 77 og olietanken skal skiftes inden 2010. Et nyt oliefyr og olietank koster ca 15000+ montering. Jeg er efterhånden lun på at prøve en billig varmepumpe fra den lokale vvs-pusher 25000+ montering.
Mogens: du skriver: "En frekvensstyret lille LVP ville kunne kobles direkte til dit varmesystem uden en stor arbejdstank." Er der noget konkret mærke du tænker på? Jeg troede at dette forum kunne udrede en del spørgsmål for mig, men jeg vil sige at jeg aldrig har været så rundforvirret som nu.Grin
 
airman
Fint nok at købe prisbillige anlæg, men vær obs på at i en eventuel salgssituation kan det blive en særdeles dyr besparelse! Havde en snak med en ejendomsmægler. Og i deres verden er "godt-nok-anlæg" noget der trækker fælt ned i prisen, hvis huset skal sælges! Ikke kun indenfor VP'er kigger man på om det er mærkevarer. Også indenfor olie og gaskedler trækker det ned, hvis ikke det er "det gode" der er installeret.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,975,025 Unikke besøg
XHTML CSS