HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Lugt af "brændt olie" i teknikskab hvor jordvarme anlæg står
NSN
Hej alle

Hmm, jeg har det sidste stykke tid oplevet at der kommer en underlig lugt (blanding af båd jord og varm olie) fra mit teknikskab når jordvarmeanlæget kører.

Ud over at jeg selvfølgelig vil tage fat i installatøren med det samme, er der nogen af jer der har haft samme oplevelser eller har en tanke om hvad det kan skyldes? Mit anlæg er kun 8 måneder gammelt.

Skal siges at det stadig leverer fint med varme og varmt vand, men jeg har dog konstateret at trykket i brineslangen er faldet en smule det sidste stykke tid. Går ud fra at det skyldes at brinen er kølet en hel del ned her på det sidste og derved er trykket faldet.
Vølund Fighter 1245-6. 40L UKV buffer. 280 m slange lagt i midtsjællands fugtige ler. 200 m2 Klasse A hus opført 2016. Gulvvarme overalt.
2016: 1597 kWh (1/4 - 31/12)
2017: 2524 kWh
 
Chr
Det er svært at sige, hvad det er der foresager lugten. Jeg ville nok se om ikke jeg kunne kravle rundt og snuse mig lidt mere frem til det.

Ellers, hvis du skal have besøg af en montør, så kunne du slukke eller sætte på feriedrift etc om morgenen, så anlægget kan få noget kørsel, når han kommer. Evt aftale med ham, at han ringet 15 minutter inden han ankommer, så du har sat gang i skidtet og lugten er der når han ankommer. Det sparer lidt på tiden for alle parter.

Chr.
197 kvm hus, energiklasse 2015. Blowerdoor testet til 0,28.
IVT PremiumLine EQ C8 varmepumpe med 463 meter turbocollector og 300 l buffer.
Specialdesignet ventilation med varmegenindvinding, Genvex Energy II med emhætte tilsluttet.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,192,075 Unikke besøg
XHTML CSS