HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Flytning af jordvarmeanlæg
Wulff
Har for nuværende en 10kw Bosch compress 6000 lwm pumpe
Der opvarmer et middel-dårlig isoleret hus på 220-230m2 med gulvvarme og radiatorer, det har kørt superfint det er kørt med en 300l buffertank

2x200m slange i 40mm og 2x50m i 50mm fra brønd til hus
Vi har sandet jord
Jeg er ved at bygge nyt hus og skal derfor flytte pumpen og sløjfe noget af slangen fra brønd til hus
Så der fremover kun er 2x 8m slange til brønden

Det nye hus er 220m2 samt 45m2 garage i lavenergi, det skal samtidig opvarme noget anneks på 70m2 der er middel-ok isoleret altsammen med gulvvarme, uden buffertank

Spørgsmålet er så om jeg kan nøjes med 40mm rør fra hus til brønd istedet for 50mm ( har lavet en dimensioneringsfejl på indføringrøret Sad ) eller om jeg skal bore nye huller ud igennem soklen

Tillægsspørgsmål
Kan jeg risikere at der er for lidt slangelængde nu hvor det hele er gulvvarme og fremløbstemperaturen ikke er så høj længere
 
Wulff
Har 2x 250m slange Smile
 
hamselv
2x250 er ikke ligefrem for meget i sand, og slet ikke hvis du skal køre lavtemperatur. Jeg ville tage spritvandet af, finde slangen og svejse et par ekstra stykker i (hvis pladsen er til det). Bufferen ville jeg klart beholde. Jeg ville klart anvende 50 mm ud til brønden.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,926 Unikke besøg
XHTML CSS