HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
For høj fremløbstemperatur
sbi
Jeg har en et Bosch Jordvarme anlæg Compress EHP 6000 LWM 8

Vi har 12 varmekredse hvoraf de fleste er trægulve. Derfor er varmekurven sat til at levere maks 27 grader og varmepumpens maks fremløb står til 32 grader.

Men her mens det er sommer er der ingen aftagning på varmen. Alle rum er over den ønskede temperatur og cirkulationspumpen som styres af gulvvarmen er slukket.

Men vores buffertank er konstant på over 30 - 40 grader, og når den kommer over varmepumpens maks fremløbstemperatur går varmepumpen i fejl.

Da varmepumpen kører sommerdrift laver den ikke varme til varmeanlægget, Jeg har prøvet at overvåge den. Når varmepumpen er færdig med at varme brugsvand op, stopper varmepumpens kompressor. Efter ca. 2 min åbner trevejsventilen og så smider den varme over i buffertanken, som så bliver for varm.

Så på de varme dage går varmepumpen i fejl (For høj fremløbstemp) flere gange om dagen.

Har I nogen forslag til hvad der kan gøres.

mvh Søren
 
hamselv
Fire ting: Hæv max fremløb. Den bruger den kun til at skabe alarmen med. Dernæst check din indstilling af varmebærerpumpen. Med en parallel buffer skal den køre i auto, altså med kompressor. Næste....Hæv temperaturen på badeværelsesgulvet en anelse. Fjerde: Kontroller dine pumpeindstillinger. Delta T ved varmtvandsproduktion bør du have relativt lavt, f.eks 3-4°. Det mindsker pjatkørsel på brugsvand. Hvis du kører brugsvandscirkulation, kan du også se lidt på dine start og stoptemperaturer. Der kan også ligge lidt pjatkørsel på den konto.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,708 Unikke besøg
XHTML CSS