HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Varmepumpe + EL varmeveksler
acce
Jeg skal montere en luft/vand varmepumpe til gulvvarme (140 m2) og forbrugsvand.

Jeg er blevet inspireret af varmepumpeløsningen fra amalo.dk - De har en løsning der hedder Amalo Smart, hvor der ikke er nogen akkumuleringstank, men blot en simpel veksler og derefter EL-opvarmer til at løfte temperaturen på forbrugsvandet til den ønsket temperatur. Det smarte er at der ikke skal holdes en masse vand varmt, men blot opvarmes når det skal bruges.

Hvad tænker I om denne løsning?
 
hamselv
Altid fantastisk, når verdenmestre kan omgøre fysiske love. Specielt når de måske endda er uddannede og certificerede i det de laver.
 
hamselv
Vær altid obs, når du kan få det hele til det halve, eller du "ikke lige behøver". Jeg kan som gammel rotte i VP-branchen sagtens trimme en VP uden buffer. Men den overholder ikke varmenormen. Jeg kan også sagtens lave en VP med AVDO ventil, men varmepumpen bliver ikke gammel. I dag glædede jeg så med at være på job. Jeg hjalp fra morgenstunden en gut der havde klumret noget med hans indstillinger. Senere havde vi en skidt føler og åbenbart en smutter med en udsjiftning af dele. Sjovt nok havde den efterhånden noget aldrende Bosch varmepumpe klaret den senest dages frost totalt uden problemer. Hørte også fra lillebroderen idag, der tørt kunne konstatere at varmepumpe var noget sjovere end fjernvarme. Og skidtet skam leverede noget mere varme end det gamle gasfyr. Såehh godt du fik en Zubadan AC.
 
Varmeihuset
Hvis jeg prøvede det stunt, så ville det sidste løft blive stort ;o)

jeg kører det meste af året med et fremløb på 30 eller mindre

Jeg ved ikke hvad den varmeveksler ville kunne få mit badevand op på, men jeg ville da gerne ha 36 grader ud af bruseren ,
sjovt ville det nok blive når det er lidt køligt udenfor , og min vp afrimer, så ryger fremløb helt i bund

skal der vaskes op, ville jeg da gerne ha laaangt højere temperaturer ud af hanen

så der skulle el opvarmeren ta et ordentlig slæb


va så om sommeren, der står min vp stille ;o), den kører kun når den skal vedligeholde min vv beholder

i deres system skulle der så være flow af varmt vand hele tiden,,eller el delen skulle igen ta en stor del af slæbet


alt efter ens vv forbrug, ville en ren el gennemstrøms varmer være bedre eller ej



måske ham selv kan sige hvor meget en veksler kan hæve 8 graders vand til med et fremløb fra vp på 28 grader, så kan man jo regne elforbruget ud
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
Varmeihuset

hamselv skrev:

Vær altid obs, når du kan få det hele til det halve, eller du "ikke lige behøver". Jeg kan som gammel rotte i VP-branchen sagtens trimme en VP uden buffer. Men den overholder ikke varmenormen. Jeg kan også sagtens lave en VP med AVDO ventil, men varmepumpen bliver ikke gammel. I dag glædede jeg så med at være på job. Jeg hjalp fra morgenstunden en gut der havde klumret noget med hans indstillinger. Senere havde vi en skidt føler og åbenbart en smutter med en udsjiftning af dele. Sjovt nok havde den efterhånden noget aldrende Bosch varmepumpe klaret den senest dages frost totalt uden problemer. Hørte også fra lillebroderen idag, der tørt kunne konstatere at varmepumpe var noget sjovere end fjernvarme. Og skidtet skam leverede noget mere varme end det gamle gasfyr. Såehh godt du fik en Zubadan AC.


Jeg tror ikke de taler om at undvære en buffer, men om at undvære en varmtvands beholder
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
acce
I det her system er "bufferen" i princippet kun hvad, der står af vand i slangerne. Det er jo ikke ret meget.
 
Varmeihuset
hvor læser du det?, jeg kan ikke hitte ud af deres beskrivelser,
De bruger en Panasonic med den indedel der har en vvbeholder OG en buffer i det ene eksembel

i det andet snakker de om at undvære en vv beholder,,men panasonic har også en ren buffer,,

selve vpen er jo fin nok,,og kan man undvære bufferen,, mange gør det

har man det ene vv forbrug , er det en dum løsning, men med et andet kan det være det rigtige, det er de jo selv inde på

der skal i hvert fald regnes på det
JA JA
man blir lidt bidt af det, men hellere det end bidt af en regning fordi, man ikke var bidt af det ;o)
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,977,293 Unikke besøg
XHTML CSS