HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad kan forventes?
mikkeln
Hejsa

Jeg er netop flyttet ind i et BR2020 hus, hvor vi har valgt at få Thermia jordvarme. 350 meter slange / Calibra 7. Buffertank på 50 liter. VV tank på 185 liter.

Jeg undrer mig over at det er nødvendigt for varmepumpen at køre med tilskudsvarmer hhv. trin 1 og trin 2. Det er ikke meget den har kørt, men allievel er den i brug. Det sker mens varmepumpen kører i højt gear, så den kan tydeligvis ikke følge med. I Februar har tilskudsvarmeren været brugt i 8 timer i alt. Januar 2 timer.

Brine ind er -3 og ud er -6, og det er jo også noget skidt.

Min varmekurve står på 30 grader ud ved udendørs temperatur 0 grader. ved -5 står den på 33.

Jeg kan se i graferne at fremløb til buffer beholder varierer mellem 31 og 38 grader.

Jeg har leret jord, men det hele er etableret i februar, hvorfor jorden i efteråret jo har været gravet op.

Nogle taler om at jorden skal "sætte" sig. Men jeg kan være i tvivl om den sætter sig nok, til at vi får en ordentlig cop værdi og om det har noget på sig.

Den er inverter drevet, og producererer varmt vand flere gang i løbet af dagen, 3-4 timer bruger den hver dag på at lave varmt vand.

eks. i går lavede den varmt vand mellem: 8-9, 9-10 og 19-20 - men fremløbet peaker på 60 grader mellem kl. 6-8, 8-9, 19-20 og 20-21.

Håber nogle kan bidrage med noget.
 
LundMilo
Jeg bor også i et A2020 hus, og har gjort det siden juli. Jeg har godt nok en Luft/Vand i stedet for jordvarme, men min elpatron har ikke kørt siden en gang i december. Heller ikke nu hvor vi har -8 grader. Elpatron har kørt i 1,5 time siden anlægget blev sat i drift.

Kan du indstille hvornår el patronen skal starte op?
Mvh.

Michael Lund Milo

-------------
179 m2 lavenergihus A2020
Metroair F12 / VMM330
Danfoss gulvvarmestyring
 
mikkeln

LundMilo skrev:

Jeg bor også i et A2020 hus, og har gjort det siden juli. Jeg har godt nok en Luft/Vand i stedet for jordvarme, men min elpatron har ikke kørt siden en gang i december. Heller ikke nu hvor vi har -8 grader. Elpatron har kørt i 1,5 time siden anlægget blev sat i drift.

Kan du indstille hvornår el patronen skal starte op?


Jeg kan slå dem fra eller til, permanent. Det er det hele..
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,139,660 Unikke besøg
XHTML CSS