HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Elektronisk støj fra varmepumpe
Ole Holst
Den 4. december 2015 fik jeg installeret en Panasonic 16 kw T-CAP med hydromodul som afløsning for oliefyr efter at have ejet huset i fire dage.
I huset var der en ASKO opvaskemaskine. Den havde nogle fejl. Den stoppede midt i programmet eller kørte i loop i flere timer. Opvaskeren blev indenfor garantien tilset af Jysk Hvidevareservice 4 gange uden at problemet blev løst. De skiftede adskillige dele. Til sidst tog de den hjem på værkstedet og lod den køre på alle programmer. Den kørte helt fejlfrit od de erklærede, at de ikke kunne gøre mere for mig.
Importøren (Gorenje) tilbød mig en ny maskine til favorabel pris, hvilket jeg tog imod.
Den nye opvaskemaskine viste sig at have fuldstændig samme problem.
Jeg prøvede at slukke for varmepumpen hver gang jeg skulle køre en opvask. Herefter kørte opvaskeren fejlfrit.
AURA gennemtestede min el installation. Alt OK. Alle faser viser 230 volt. Ingen strøm på jordforbindelse etc.
Kølemontøren skiftede støjfilteret i varmepumpen ud. Det løste ikke problemet.
Forskellige siger, at det må være elektronisk støj, som forstyrrer opvaskemaskinen.

Hvorfor kan en super moderne opvasker ikke håndtere dette?
Er der nogen af jer, der kender et problem som dette?
Hvordan kan sådan et problem løses?

Mit problem er oveni, at alle involverede siger, at det er hos den anden part problemet ligger. Kølemontøren siger, at det må være et problem med opvaskeren og Hvidevareservice siger, at det er varmepumpen.
 
Coralreef
Har du fået foretaget en måling med oscilloscop for at se om der er noget støj fra enheden ?
 
tagestavsdal

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2679&pid=20320#post_20320]Ole Holst skrev:[/url]

Den 4. december 2015 fik jeg installeret en Panasonic 16 kw T-CAP med hydromodul som afløsning for oliefyr efter at have ejet huset i fire dage.
I huset var der en ASKO opvaskemaskine. Den havde nogle fejl. Den stoppede midt i programmet eller kørte i loop i flere timer. Opvaskeren blev indenfor garantien tilset af Jysk Hvidevareservice 4 gange uden at problemet blev løst. De skiftede adskillige dele. Til sidst tog de den hjem på værkstedet og lod den køre på alle programmer. Den kørte helt fejlfrit od de erklærede, at de ikke kunne gøre mere for mig.
Importøren (Gorenje) tilbød mig en ny maskine til favorabel pris, hvilket jeg tog imod.
Den nye opvaskemaskine viste sig at have fuldstændig samme problem.
Jeg prøvede at slukke for varmepumpen hver gang jeg skulle køre en opvask. Herefter kørte opvaskeren fejlfrit.
AURA gennemtestede min el installation. Alt OK. Alle faser viser 230 volt. Ingen strøm på jordforbindelse etc.
Kølemontøren skiftede støjfilteret i varmepumpen ud. Det løste ikke problemet.
Forskellige siger, at det må være elektronisk støj, som forstyrrer opvaskemaskinen.

Hvorfor kan en super moderne opvasker ikke håndtere dette?
Er der nogen af jer, der kender et problem som dette?
Hvordan kan sådan et problem løses?

Mit problem er oveni, at alle involverede siger, at det er hos den anden part problemet ligger. Kølemontøren siger, at det må være et problem med opvaskeren og Hvidevareservice siger, at det er varmepumpen.


hej Ole
For noget siden havde jeg lidt problemer med min VP. den meldte fejl som kunne tyde på en fasefejl - måske lav fase spænding.

Jeg have en bekendt på det lokale forsyningsselskab, han kunne gå tilbage i data fra transformerstationen eller til min elektroniske måler, og kunne udtrække data,
Her kunne vi se en sammenhæng mellem tiden for mine fejl og uhensigtsmæssig data.

Vi tolkede mine fejl som fejl der kunne hænge sammen med at naboens varmepumpe, altså lav spænding på en af faserne.

Måske har du en lavespænding under drift af både VP og opvasker.

Så snak med elselskabet om en døgn måling af spænding på alle faser
Måske/måske ikke ligger fejlen i en lavspænding på en af faserne ved samtidig drift.

Tage
[b][/b]VP Vølund 1255-16kW, 800m slange+fra brønd og ind. Opstart oktober 2014, årsforbrug lidt under 9000kWh
Huset ca 400kvm, heraf de ca 250kvm fra 2006, resten renoveret 1993, temp inde mindst 20grader, i det fra 2006 ca 23 grader.'
mest radiator, dog ca 120kvm tung gulvvarme

Samt dette anlæg i vores kommende bolig:
Vølund VM310 og F2120-8
en luft til vand pumpe.
Huset er ny renoveret og god t isolret - gulvvarme over alt, så vi ar i tiden oktober 2019 til først feb 2021 brugt 4200kWt strøm på bimåleren
hus opvarmet til 21-22 grader i hele perioden
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,970,472 Unikke besøg
XHTML CSS