HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Er denne VV beholder tilsluttet korrekt?
Varmeihuset
Er denne varmtvandsbeholder tilsluttet korrekt?
Jeg har købt et dødsbo, så der er ingen info

Ret mig hvor jeg tar fejl
1
der skal løbe varmt vand fra fyret ind i varmtvandsbeholderen
2
indeni løber det før nævnte vand igennem en spiral, og afgir varme til brugsvandet i varmtvandsbeholderen
3
det vand fra fyret der kommer ud af varmtvandsbeholderen ,vil indtil et hvis punkt være koldere, end da det kom ind
4
på udgangen sidder der et termostat, når det føler en hvis temp, så drosler det flowet på gennemstrømningen, og holder derved den fastsatte temp i varmtvandsbeholderen
5 udgangs vandet fra varmtvandsbeholderen må IKKE inden termostaten blandes med andet vand
6
hvis det blandes med andet vand , vil det lave rav i temp i vandet i varmtvandsbeholderen

7
se billederne
under varmtvandsbeholderen kommer udgangsvandet ud , så er der et væltet T stykke , og det nedenfra kommende rør er desværre et retur rør fra en radiator ???
burde det ikke ha været koblet på EFTER termostaten ?

det var næsten spørgsmålene, der kommer endnu et par senere

har nu haft fyret kørende siden den 2 okt,
når jeg lukker for flowet fra fyret til varmtvandsbeholderen , så kører systemet en hvis cyclus
når jeg lukker for den radiator der er på inden varmtvandsbeholderens termostat. .og holder temp i rummet ved at døren er åben
så kører systemet en anden cyclus, men næsten magen til
lader jeg nu den muligvis forkerte tilsluttede radiator holde varme i et rum,med døren lukket
så kører systemet en treidie cyclus, og den er ikke særlig regelmæssig, og jeg syntes bestemt forbruget er større

8 retur vandet fra radiatoren, for termostaten til at tro at vandet i varmtvandsbeholderen IKKE er varmt nok
9 dette medfører at der altid er flow ind i varmtvandsbeholderen
10 dette medfører at nogen gange vil vandet fra fyret varme brugs vandet op, og andre gange vil vandet fra fyret køle brugs vandet ned
Varmeihuset tilknyttede følgende billede:billede:
vvb_1.jpg
 
Varmeihuset
lige en rettlese
på et tidspunkt åbner jeg igen for flowet fra fyret ,der er nu med

har nu haft fyret kørende siden den 2 okt,
når jeg lukker for flowet fra fyret til varmtvandsbeholderen , så kører systemet en hvis cyclus
når jeg lukker for den radiator der er på inden varmtvandsbeholderens termostat. .og holder temp i rummet ved at døren er åben
så kører systemet en anden cyclus, men næsten magen til
lader jeg nu den muligvis forkerte tilsluttede radiator holde varme i et rum,med døren lukket OG ÅBNER FOR FLOWET FRA FYRET TIL vARMTVANDSBEHOLDEREN
så kører systemet en treidie cyclus, og den er ikke særlig regelmæssig, og jeg syntes bestemt forbruget er større
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 8

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,190,612 Unikke besøg
XHTML CSS