HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
defekt kompressor
MHDK
vi bor alle 60 til leje, så det er boligforeningen der har skulle stå for service plan osv.
det er aldrig blevet udført korrekt. nu står vi jo nok og ender i en sag, hvor det er os lejer, der kommer til at betale (huslejestigning) for at der skal indkøbes nye varmepumper.

men vi vil meget hellere kæmpe vores sag. da vi mener det er boligforeningen, der har fejlet her. (ingen service på pumperne de første 5 år, 100% forkert indstillet) er nogle af de klare fejl.

jeg vidste fra start intet om varmepumper. men gennem 4 år og en del løsning og snak med bla. otto fra danfoss, har jeg løbende kunne justere småting. bla også gennemstrømningen af fremløbs vandet i hvert rum osv. sjovt nok fejler min varmepumpe ikke noget. modsat til de andre, der bare har kørt auto og konstant har haft "logfejl" med for varm returvarme fra fremløbs vandet.

Vi er på ingen måde ude efter danfoss her, vi mener derimod at det hele ligger ved boligforeningen og deres manglede service plan. og de er ansvarlige her. om de så vil sende den videre til bygherre, bliver deres problem.

Jeg forsøgte bare at finde et par "veje" der kunne være årsagerne til defekten, når nu alle varmepumper mere eller mindre, var døde af samme årsag. ??

ekstra spørgsmål:
Vi har fra dag 1 herude, også haft problem med at når vi ikke har brugt varmt vand i længere tid. og tænder for den varme hane, så går der flere minutter og flere liter spild vand, før det overhovedet bliver varmt.

Det noget med at at der ikke er installeret cirkulationspumpe herude (ved ikke hvorfor) kan det være årsagen til det går så langtid inden der kommer varmt vand. og er cirkulationspumpe ikke et lovkrav ? eller kan det skyldes en anden ting ?
 
hamselv
Brugsvandscirkulation vil man "kun" installere hvis ventetiden er for lang. Og jeres varmepumper er vel enkeltstående, dvs en til hvert lejemål. Der vil man normalt undlade brugsvandscirkulation, aht minimering af varmetab. En metodik kan være at trace varmtvandsledningen. Men begge tiltag er en luksus der har en omkostning både i anskaffelse og i driften, derfor har man nok udeladt dem. Vi har f.eks lige lavet et par anlæg med 4 huse på en VP, der anvender vi brugsvandscirkulation, for at sikre hurtigt brugsvand.

Og stadig, de indstillinger man normalt kan indstiller plejer ikke at bladre noget. Højst få varmeregningen til at løbe løbsk. Varmepumperne plejer at være sikret i hoved og r..

Så med mindre nogle tåber regulært har været inde ligefra at klippe noget fra, synes jeg ikke rigtig jeg kan pege på noget, der skulle ombringe varmepumperne. Vi har så set en "genial" VVS'er pille en LT pressostat fra, for at få varmepumpe til at køre. Desværre var det så termoventilen der ikke var god. Det kostede kunden en ny kompressor.

Men nu har der så været service, og servicefirmaet har vel en form for forklaring på problemerne, eller hvad? Det er da normalt at søge årsagen til ulykkerne, og i jeres tilfælde er det sørme da essentielt hvad der afstedkommer ulykker i et omfang som jeres!
 
MHDK
okay.

vi må se hvad vi kan gøre for at undersøge problemere nærmere. måske vi skal kræve et service tjek fra et helt andet firma, som måske kan penge frem mod en fejl,. med så mange defekte kompressor, må det næste være noget indstillings fejl, da alle har været sat op på samme måde.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 1

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,673 Unikke besøg
XHTML CSS