HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Hvordan renser man snavsfiltret?
NSN
Hej

Nu har jeg indtil flere gange herinde hørt det gode råd om at man lige skal sikre sig at ens brineslanger er skyllet ordentligt igennem.
Vi har overtaget vore nybyggede hus fo nogle måneder siden, Alt virker som det skal og vi er rigtig glade og godt tilfreds med vores vølund 1245-6Kw anlæg. Det kører godt og jeg er virkelig imponeret over hvor meget varme man kan hive ud af jorden.

Meeeeeen, hvordan er det lige man på bagkant kan sikre sig at ens slanger er skyllet ordentligt igennem? Og hvilke "problemer" er det man kan komme ud for hvis de ikke er det?

Jeg går ud fra at evt snavs vil samle sig i et snavs filter. men hvor er det lige at det sidder? og hvordan griber man det rigtigt an hvis man skal rense det?
Vølund Fighter 1245-6. 40L UKV buffer. 280 m slange lagt i midtsjællands fugtige ler. 200 m2 Klasse A hus opført 2016. Gulvvarme overalt.
2016: 1597 kWh (1/4 - 31/12)
2017: 2524 kWh
 
lars-jacobsen
Se eksempelvis. 8.6 og 8.7 her:

http://dk.varme.danfoss.com/PCMPDF/DHP_user_VUBMA301_DA.pdf
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,257 Unikke besøg
XHTML CSS