HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Rio enkeltlag til doppeltlag radiator
Varmeihuset
Rio enkeltlag til doppeltlag radiator

Jeg har pt i badeværelset en Rio 555x600 enkeltlag konvektor radiator

men vil ha en luftvand varmepumpe
og lige i badeværelset, er der jo nogle tider hvor man har brug for power,fx lige efter udluftning

mit fyr pulser i varmen , og det gør radiatoren så også, nogle gange er den meget varm, for så at blive kold
selv her hvor vi havde næsten ti graders frost, og jeg havde sat fremløb ned til 45 grader,
men der svingede fremløb også mellem 38 grader op til 55

på billerne kan man se at der ikke er meget rør at lege med ,
en enkeltlags har studsen 57mm fra væggen en dobbelt 91 mm
ophænget er det samme
havde rio lavet en dobbelt med den samme bagside som deres enkeltlags , så havde man kunne ta enkeltlags radiatoren af, og hænge dobbeltlags radiatoren på i steddet

findes en sådan radiator evt??

findes der et forkrøblingstykke der forskyder center for studsen 34 mm ,OG er kort nok
jeg er vel ikke den første der står i den situation
det ville være bedre end at skulle skrue termostaten og afgangsbøjningen af, og forlænge rørene fra væggen (hvis man i det hele taget kan det ?)
 
Varmeihuset
For hulen da , HVORFOR , forsvinder de vedhægtede billeder nå man forsøger at se sin post INDEN man sender den
Varmeihuset tilknyttede følgende billede:billeder:
radiator_2.jpg radiator_1.jpg
 
Daffy
Er det ikke bare at forlænge de rør du allerede har, til de passer med de nye radiatorer ?

Jeg skiftet i øvrigt altid til Rio PK 3 radiatorer der har en rigtig god varmeafgivelse ved lavtemperatur. -Og andre varmekilder..

Har lige skiftet radiatorer i en ejerlejlighed, opvarmet med naturgas fra 1 plan til PK3 Radiatorer. Hold da op en meget bedre varmekomfort det gav...
Interesseret i VP teknik -og dens fysik.
Medejer af en Svensk Torp med en Nibe Figther.1245-8. 120 meter bjergvarmeboring. 8 kvm. solfanger til opvarmning af brine og solvarmebeholder -begge på 300 liter. Kølecertifikat Kat II samt Varmepumpekursus fra DjH. Registreret hos KMO.
 
Varmeihuset
Badeværelset er 4m2
den nuværende skulle passe til 5m2 , vel og mærke med et oliefyr
en PK2 ville række til 10m2

det burde være rigeligt til 4m2 , med lav fremløb

ja man burde kunne forlænge rørene fra væggen
men så skal man finde en forlænger der passer , der er ikke megen plads
men det ville være lettere hvis man kunne kunne få to forkrøblede afgange fra radiatoren , man skal jo alligevel skrue nogle afgange i den nye radiator

så skulle man kun løsne omløberen, løfte den gamle ud , og sætte den nye i, og skrue omløberne fast igen
jeg ved ikke hvor godt rørene sidder i væggen , så er iikke så vild med at skulle rumstere rundt med dem
der går pexrør ind i væggen i kælderen, jeg aner ikke hvordan rørene er sat fast ind bag fliserne ??
 
lars-jacobsen
Har desværre ikke tid til at lave detaljerede beregninger for fornøjelsens skyld mere, men jeg har tidligere postet eksempler på hvad man bør komme igennem hvis det skal dimensionere bare nogenlunde korrekt. Dem vedhæfter jeg gerne igen, så kan du/i selv lege videre.
Bosch EHP7 LW/M, 110L buffer, 2*300m slange. Nilan Comfort 450 Ventilation
Energiklasse 2 hus fra 2010 på 213 m2 + 22 m2 1.sal. Åbent til kip overalt (5,6 m) => 717m3 opvarmet/ventileret volume. Gulvvarme overalt, rum temperatur ca. 22-24 grader.
2010-2020: Graddagekorigeret normforbrug i perioden: 5.494kwh, ved fordeling af Varme/Vand: 87/13 %
Op til 5 personer i husstanden, hvoraf 3 er teenagere.
Deltager i "Styr din varmepumpe", (nr.99) samt egne data på:
Strammelse.stokerlog.dk
 
lars-jacobsen
Hmmm de vedhæftede filer kom ikke med første gang så prøver lige igen.
lars-jacobsen tilknyttede følgende billede:filer:
valgfag_varme_1.pdf [1.48MB / 1276 Downloads]
radiator-ydelse_1.zip [29.65kB / 956 Downloads]
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,514 Unikke besøg
XHTML CSS