HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
To radiatorer i samme rum skal stå ens, MEN hvad ER ens
Varmeihuset
To radiatorer i samme rum skal stå ens, MEN hvad ER ens

to scenarier
1
to ens radiatorer i samme rum
skal man måle på indgangs røret, eller udgangsrøret
eller på selve radiatoren ?

2
to forskellige størrelses radiatorer i samme rum

skal man måle på indgangs røret, eller udgangsrøret
eller på selve radiatoren ?
 
hanssing
De skal ikke nødvendigvis stå ens?

En radiator med termostatventil er ikke et præcisionsinstrument, og du har temperaturgradienter igennem rummet alligevel.

Men for at blive ved det sitet her handler om, så vil "ens" indstilling for varmepumper betyde samme afkøling af radiatorvandet i hver, dvs. samme afgangstemperatur. En stor varmeflade vil da afgive mere effekt end en lille, proportionalt med størrelsesforskellen, og delta-T til luften den står i.

Generelt virker det som om du i høj grad overtænker simple problemstilling med dine mange spørgsmål, men skyd bare løs - det værste der kan ske er at du ikke får et svar.
 
detniels

Citer

Generelt virker det som om du i høj grad overtænker simple problemstilling med dine mange spørgsmål, men skyd bare løs - det værste der kan ske er at du ikke får et svar.


Det virker faktisk som om det bedste for "Varmeihuset", ville være at få en energikonsulent ud i et par timer så han kunne få var på alle sine spørgsmål en gang for alle. Wink
 
Varmeihuset

Citer

[url=http://www.heatpump.dk/forum/viewthread.php?thread_id=2609&pid=19579#post_19579]hanssing skrev:[/url]

De skal ikke nødvendigvis stå ens?

En radiator med termostatventil er ikke et præcisionsinstrument, og du har temperaturgradienter igennem rummet alligevel.

Men for at blive ved det sitet her handler om, så vil "ens" indstilling for varmepumper betyde samme afkøling af radiatorvandet i hver, dvs. samme afgangstemperatur. En stor varmeflade vil da afgive mere effekt end en lille, proportionalt med størrelsesforskellen, og delta-T til luften den står i.

Generelt virker det som om du i høj grad overtænker simple problemstilling med dine mange spørgsmål, men skyd bare løs - det værste der kan ske er at du ikke får et svar.

Takker for svaret
grunden til spørgsmålet, er at jeg jo her på sitet er blevet anbefalet at når det er rigtigt koldt, at sætte fremløb til 45 på fyret
og så se om radiatorerne kan levere nok varme
men så var der lige det med stuen med to radiatorer
og jeg vil hellere spørge i god tid

når tiden kommer , vil jeg så måle på afgangen , og prøve om jeg kan få dem ens

ps , det værste der kan ske er ikke at jeg ikke får et svar , men at jeg får et forkert svar,, og tror på det
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,972,039 Unikke besøg
XHTML CSS