HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Placering af varmepumpe i værksted
AndersKjergaard
Hej alle og god sommerSmile

Vi døjer lidt med at få ordentlig udnyttelse af vores bryggers og har derfor tænkt på at flytte vores jordvarmepumpe (NBE Scotte JV13) ud på den anden side af væggen til vores værksted.

Værkstedet er i en gammel stald med hulmursisolering på to sider (på nær den øverste meter som er enkeltlagsmursten), samt en side mod en anden stald og en side mod vores hus. Vinduerne er gammeldags staldvinduer, gulvet er uisoleret og loftet er isoleret med 100 mm stenuld.

Spørgsmålet er om der er nogen der har erfaring ud i noget lignende? Jeg er dels bekymret for varmeafgivelsen fra tanke og anlæg og dels for tilisning af koldtvandsrør. Sidste del kan selvfølgelig løses ved at varme værkstedet op så det er frostfrit, men jeg er i tvivl om hvor meget det vil kræve. Jeg har tænkt på at indsætte en kalorifere i serie med returen til varmeanlægget, for at udnytte den sidste varme til at holde værkstedet frostfrit. Det ville selvsagt også give en god komfort og hjælpe til at holde værkstedet mere tørt.

Til sidst vil jeg også høre om der er nogen som tør komme med et bud på hvad det vil koste at får en autoriseret til at flytte anlægget samt installeret nye rør. Det er varmepumpe samt buffertank og varmtvandsbeholder som skal installeres. Det er selvfølgelig svært at komme med et godt bud ud fra disse informationer, men alt gæt er bedre end intet lige nu.

Jeg håber på at høre fra jer.
Vh AndersSmile
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 3

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,971,891 Unikke besøg
XHTML CSS