HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Standard for gravearbejde
aslarsen
Hej
Vi skal have gravet jordvarme af danmarks største byggefirma. Det planlægger entreprenøren at gøre med 150 cm skovl uden iøvrigt at sortere jorden. Det er vi ikke rigtig interesseret i. Det eneste i kontrakten der taler imod er, at de bygger efter dansk standard/normer. Min vanlige entreprenør kalder fremgangsmåden amatøragtig. Er der nogen formel norm/forskrift som forhindrer dem i at gå frem på denne måde?
Vh
 
ap87
Jeg/vi gravede selv 600 meter i med en meget gammel rendegraver og kan kun sige at det gik langt hurtigere, da vi halvvejs begyndte at bruge en 120 skovl.. Det er ikke til at dreje rundt med en 30 skovl og alt falder sammen konstant.... Men jeg er ikke i tvivl om at hvis du vil betale x 2 i timer, gør de det gladeligt. ...

Vi skubbede også bare min meget leret jord ned i randen.. Og efter et halvt års tid og en 2-3 fræsninger kan det hverken ses eller mærkes.. Det er ligesom om at det nedbryder sig selv leret..
Copmax 10kw, 3x200m slange, 200m2 nybyg A++
 
KNVarme
Jeg forstår måske ikke helt hvad der er galt med fremgangsmåden? Amatøragtigt?

Det er almindelig fremgangsmåde at grave en overstørrelse rende og lægge slangerne i med en i hver side og så dække igen.
Hvorfor er det i vil sortere jorden? Hvad leder i efter ?

Jeg er ikke gravemand overhovedet og hyrer folk til at gøre det hver gang.
Advarsel: Jeg installerer og forhandler og rådgiver om varmepumper. Men mine meninger er mine egne.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,146,132 Unikke besøg
XHTML CSS