HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Alarm. Høj temperatur på indgående brine.
johnb
Hejsa.

Jeg har et Vølund F1255-16 E

Jeg står med en alarm med at min brine ind er for høj. og jeg har problemer med at den ikke vil lave varmt vand. Det kan jeg kun få den til hvis jeg slår den over på luksus.

Burde man indstille sit anlæg til sommermode / vintermode ?

Mit brusvand er 30 grader, og brine ind og ud er begge 21 grader.
jeg bruger ikke rigtigt mine radiatorer for tiden da der jo er super varmt, så de står også til både ud og ind på 25 grader.

Tak på forhånd. Smile
Jordvarme, Vølund F1255, 800m slange.
189m2 hus, fra 1842, stråtag og tynde vægge. Smile
alm. 250cm radiatorer i hele huset.
 
Amdi
Hej

Jeg følger lige med her - min F1245 kommer med samme fejl..

Mvh Amdi
Nibe F1245 8 kw - 178 m2 energiklasse A1 - 300 meter slange
 
johnb
Jeg har fundet ud af hvor jeg kan sætte den op, så den ikke kommer. ved at holde tilbage knappen nede i 7 sekunder kommer man ind i gen skjult service menu. Der kan du sætte den op fra 30 grader ti lf.eks. 35 grader, så kommer alarmen ikke. Men tænker der er en grund til at der kan komme en alarm.

Amdi, laver din heller ikke varmt vand imens der er den alarm. ? den har jo slået varmen fra pga. alarmen.. ?
Jordvarme, Vølund F1255, 800m slange.
189m2 hus, fra 1842, stråtag og tynde vægge. Smile
alm. 250cm radiatorer i hele huset.
 
johnb
Så lige at max værdi til alarmen er 30grader, den kan ikke sættes højere op, min brine ind er 31. Så derfor er alarmen der konstant. og den laver ikke varmt vand.
Jordvarme, Vølund F1255, 800m slange.
189m2 hus, fra 1842, stråtag og tynde vægge. Smile
alm. 250cm radiatorer i hele huset.
 
hamselv
Når VP står stille, fortæller termofølerne bare temperaturen inde i varmepumpen. Prøv at tvinge brinepumpen i gang. Så burde i få "koldere" brine forbi følerne, og fejlen burde forsvinde. Har lige prøvet håndkørsel af min brinepumpe for at se jordtemperaturen og den fortæller mig at brinen pt er 18,6°. Men jeg laver selvfølgelig også varm brugsvand, når behov. Det kunne være fedt med en ordentlig gang vand, så vi kunne få varmen fra de øvre lag ned. Det varmeste jeg nogensinde har set har været lige over 20°. Udlæsningen skal selvfølgelig være med brinepumpen i drift, ellers får du bare en udlæsning af hvor varmt der er inde i VP'en.
 
johnb
Tak for svar. Smile
Jeg tænkte det samme, at det er pga. der ikke er cirkulation. alle burde have det problem nu. ?
hvordan tvinger du brinepumpen igang. ?

Min brine ind er lige nu 30,2, så lige præcis nok til at det ikke virker.. Sad
Jordvarme, Vølund F1255, 800m slange.
189m2 hus, fra 1842, stråtag og tynde vægge. Smile
alm. 250cm radiatorer i hele huset.
 
johnb
sat vv til luksus, så blev tanken 60 grader, og brine ind faldt til 22 grader, nu er alarmen væk. Grin
Jordvarme, Vølund F1255, 800m slange.
189m2 hus, fra 1842, stråtag og tynde vægge. Smile
alm. 250cm radiatorer i hele huset.
 
hamselv
Min er en IVT. Der går man i servicemenuen og kan der håndkøre alle komponenter.
 
hamselv
Checkede lige min. Når den har stået stille et par timer har den også brine ind +31°. Det undrer mig at man laver det til en alarm. Lig lavtryksalarmer burde man som minimum undertrykke sådan i 30 - 60 sekunder for at modvirke sådan umuligheder. Min har ingen alarmering ved høj brinetemp. Kun ved lav.
 
hamselv
Et par småbyger de seneste dage og nu pludselig 22.9°

Ny rekord
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 5

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

21,976,020 Unikke besøg
XHTML CSS