HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
IVT Højt forbrug.??? samt overvågning.?
Ricki
Hej alle sammen. =)


Jeg syntes godt nok mit forbrug er steget over det seneste år.

Jeg har 256 Kvadrat hvor de 194 er Beboelse med konstant varme. =) vi har ca 25-26 Grader i vinter månederne.

Mit årlige forbrug totalt er på ca 11000 KWH . totalt for hus standen. Er dette normalt.?

Hamselv har set mit anlæg Og håber self på lidt respons. =D


samtidigt ønsker jeg at bygge noget overvågning på mit anlæg i form af tilgang til det på PC eller TLF. Nogen med erfaring der.?

MVH Ricki...
 
hamselv
Det var varmt (lyder lidt som hos mig) og den slags koster. Din installation så ret ok ud, om end den var udtænkt til noget samkørsel med solfanger. Kan ikke lige huske om du har separat elmåler på, ellers få det. Har du ikke, beror det du skriver jo på skøn. Og ved du har lidt gående i garagen som også koster et eller andet på elmåleren.

PS Fik i ford-vognen i gang igen?
 
hamselv
Med en ældre Greenline som min, er kørsel med for høj varmekurve kostbar. Vi talte dengang om fjernelse af en varmeshunt, og lade varmepumpen køre direkte på gulvvarmen. Fik du det dannet?
 
hamselv
Nåehhh læste lige ordentligt. 11000 TOTALT for husstanden. Et meget fint værksted. Gæt formentlig over det halve til værksted og husholdning. Resulterende måske 5-6000 kWh til opvarmning. Rimeligt OK i et hus der ikke er nyt og specielt når i har det så varmt. En ny model ligger måske 20-25% bedre. Men selv 1000 kWh sparet er det lidt svært at finansiere en udskiftning med. Og 1000 kWh kan i faktisk spare ved ikke at køre med 25-26°. Så synes faktisk det ret ok godt, qva at varmepumpe og hus har lidt år på bagen, i har det ret varmt og jeg tror i bruger en del i værksted og hus.
 
hamselv
Hos mig ligger jeg højere, men huset er ældre og jeg bor på en bakketop. Også med fint værksted med masser af sager og med musikvenner en gang om ugen, med masser af ting i stikkontakten. Jeg ved pga min bimåler hvad VP tager. Og jeg har kunnet følge mine tiltag med efterisolering, og senere også med indragelse af flere kvm i det opvarmede (der så er lavet efter nutidige krav). Det sidste var lidt sjovt da tilførsel af ekstra 35 kvm gav et lavere total forbrug. Ikke mindst pga mindre vindfølsomhed og bedre klimaskærm. Min pc har lige været brændt ned, men skal lige se om jeg har din mailadresse i morgen, Så tager vi den lige derfra.
 
Ricki
Hej hamselv.
PS Ford vognen er stadig under kniven men skulle gerne samles om en måneds tid der er kræset for tingene så det har taget længere tid en beregnet. Nu det tid til at finjustere VP anlægget har en del spørgsmål. Med hensyn til shunt er den taget af systemet og lader nu ivt køre fremløb temp. Har også bimåler på så skal nok bare skrive ned. Vh Ricki

INGEN MAIL I DEBATTEN

Admin
Redigeret af Admin d. 25-05-2017 10:29
 
hamselv
Har din "Emil". Du hører lige fra mig!
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 4

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,141,973 Unikke besøg
XHTML CSS