HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Størrelse på på VP
hamselv
Jeg er stokkonservativ og æææælsker afprøvede logiske løsninger, udført med dele jeg kender og ved noget om.

Jeg ville anvende en standard VP, binde den sammen med den sol-tank du har og sætte en buffer ved siden af. Og så bruge den snedige metodik vi udtænkte til Samsø, til lige at få lidt ekstra vredet ud af soldelen. Alternativt droppe solfidusen. Men har du den allerede, ville jeg gøre sådan.

Har siddet og luret på de neddykkede tanke, og har svært ved at gennemskue at man kan styre lagdelingen tilstrækkelig. Har siddet på hovedet i et par DVI'er, som jeg ikke engang med masser af hjælp fra DVI's tekniske guru kunne trimme, så det kørte efter min smag. Nu havde vi ikke selv lavet dem, så VVS'en var ikke efter mit hovede. Men har det sådan, at hvis jeg skruer sammen af kendte produkter, skal jeg ikke sidde og forudsætte at lagdeling kan opretholdes og du ikke drilles af autosifon osv osv.
 
Bauta
Hej Hamselv

Har tænkt lidt over den tank med nedsænket VVB i. Hvis man nu tog en af de tanke med en lille buffer volumen ift. VVB volumen, f.eks. 190/100L (190L VVB/100L buffer), ville det ikke give end god drift hvis man udelukkende brugte den som VVB, styret over sin 3-vejs ventil med varmeprioitering. Eller er det for stort et vand(buffer) volumen for at lave varmt vand? Jeg tænker lidt, at det måske kan ses lidt som en forstørret kappebeholder?
Ved siden af ville man så have en seperat buffertank på vanlig vis.

Mvh. Hans
 
KMH
Hej. :-)

Sparker lige lidt ild i denne gamle tråd igen.

Dén opbygning som Bauta kommer med i sit sidste indlæg, er vel egentlig opskriften på en "kappebeholder"??
Disse har jo her på sitet været positivt omtalt af eks,vis "Hamselv" hvis jeg husker rigtigt. :-)
Scanboiler laver en de kalder ACV SLE Plus 300.
Total 293 Liter. 200 Liter Varmt vand. 93 liter "Kappe". Hedeflade 2,29 m2. (Vedhæftet datablad hvis det virker.)
Hvis denne køres alene via 3-vejs ventilen, ville det så ikke give en god mængde vand (93 L) til at overføre energien via hedefladen på de 2.29 m2 ?

Mindes bare at nogle på et tidspunkt har talt om lagdelings-problemer på sådan en opbygning. - Er der nogen der er bekendt med problemer i disse??

Hilsen Kmh.
KMH tilknyttede følgende billede:fil:
Du har ikke lov til at se downloads i denne debat.

Gård på landet. 135 m2 stueplan. 70 m2 1 sal. + 25 m2 opvarmet i tilbygning. 300L buffer. 3x200 meter slange + 50 ind/ud i sjask våd jysk jord. 10 kw.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,145,367 Unikke besøg
XHTML CSS