HeatPump.dk
  Glemt kodeord ?  Opret en bruger  
Navigation
Klimadan
Klimadan
Klik På Billede
JS
JS Reservedele
Klik På Billede
Jordvarme og varmepumpe

UDLÆGNING JORDSLANGER
Se indlæg
 Udskriv debat
Højt fremløb, lavt retur temp
ELVP
PMP: Jeg synte saft susme VP kører godt nu. Jeg skal lige have sat max VV temp lidt længere ned i max og min, men jeg tror ikke der er så meget andet i VP at pille ved i denne omgang.

Vi må se hvad VP siger til vintermånederne når vi når dertil, så tænker jeg lige jeg opdatere tråden her. Den forrige udedel uden optimering brugte 20 kWh pr dag i dec og januar, så jeg har lidt at tage udgangspunkt i. Desværre ingen historik i nibe uplink..

Jeg takker mange gange for jeres hjælp/support, den er værdsat!

For at opsummere, så bruger jeg følgende indstillinger:
Varmekurve: 3

Gradminut: -350

VarmtVand: 46/36

El-patron slået fra

Periodisk forøgelse fra. Vil hellere sætte den på midl. luksus 1 times tid en gang i kvartalet, så bruger den nemlig ikke el-patron til formålet.

HusInfo:
Isoleret efter BR15
164kvm
Bygget 2016
Kun gulvvarme
MetroAir I 8kw L/V VP
2 personer i husstanden.
 
pmp
Jeg er helt enig - den har det fint nu.

Det er først til næste vinter du kan finpudse indstillingerne til varme.
I øjeblikket kan du prøve at finde ud af hvornår du kan undvære de natlige varmekørsler, der lige giver gulvene et lille pust. Det er ikke meget det giver til rumtemperaturen, men det er jo behageligt, at gulvene ikke bliver så kolde. Hvis du ikke stopper den vil den fortsætte med det langt hen på sommeren.

Midlertidig luksus fjerner desværre ikke legionella. Den skal op på 60 gr. og det sker med el-patron, også selvom den er blokkeret. Det er minimalt hvad det bruger af el hvis du kun gør det få gang om året.

Min varmtvand står på 37/42, og blokkeret fra kl. 6.00 til kl. 5.15. Det giver ca. 50 gr. i toppen. Hos os rækker det til hele dagen. Det er vigtig at den er blokkeret før første bad om morgenen - ellers starter den straks igen.
Nibe F1245-8 (Vølund), 300 m jordslange i lerjord. Etableret i august 2010
103 m2 stueetage + 92 m2 kælder. Opført i 1963. 30% gulvvarme. Passiv solvarme fra 11 m2 sydvendt glasareal. Årsforbrug tidligere: 2.100 l olie + 500 kwh el til brænder og pumpe. Årsforbrug nu: Gennemsnit af de første 10 år med jordvarme 3500 kwh incl. pumper.
 
Spring til debat:
Log ind
Indtast brugernavn

Kodeord



Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Besøgende
Gæster online: 2

Brugere online: 0

Antal brugere: 3,288
Nyeste bruger: luna26
VVS Eksperten
HS Tarm

Klik På Billede
KMO Jordvarme

HEATPUMP.DK ER KMO MEDLEM
Copyright © 2006-2022 Heatpump.dk Læs Legal Disclaimer i Navigation Felt Alle varemærker er respectives ejendom.
Powered by PHP-Fusion Copyright © 2024 PHP-Fusion Inc
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

22,140,348 Unikke besøg
XHTML CSS